Privātuma politika

Pēdējo reizi atjaunots: 13.11.2025.

Kas ir Tavu personas datu pārzinis?

Tavu personas datu pārzinis ir Balcia Insurance SE (mēs, Balcia, apdrošinātājs), reģistrācijas numurs 40003159840, juridiskā adrese K.Valdemāra iela 63, Rīga, LV-1142, Latvija.

E-pasts: [email protected]

Kā sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu?

Kā sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu?

Ja Tev ir kādi jautājumi saistībā ar Balcia veikto personas datu apstrādi, vari sazināties ar mūsu datu aizsardzības speciālistu, nosūtot e-pastu uz [email protected].

Kāpēc mēs apstrādājam Tavus personas datus un uz kāda pamata?

Mēs apstrādājam Tavus personas datus šādiem nolūkiem:

(a) Mūsu pakalpojumu sniegšanai (tostarp: Tavai identifikācijai; Apdrošināšanas līguma noslēgšanai un izpildei; Līgumu administrēšanai; Saziņai ar Tevi saistībā ar līguma noslēgšanu vai izpildi; Apdrošināšanas riska novērtēšanai un prēmijas aprēķināšanai; Apdrošināšanas atlīdzību izskatīšanai un aprēķināšanai).
Tiesiskais pamats: līguma noslēgšana un izpilde.

(b) Jauna apdrošināšanas līguma piedāvājuma sagatavošanai un nosūtīšanai.
Tiesiskais pamats: Tava piekrišana vai Balcia leģitīmās intereses (atkarībā no konkrētā gadījuma).

(c) Balcia pakalpojumu ļaunprātīgas izmantošanas novēršanai (tostarp: Krāpšanas gadījumu novēršana un atklāšana; pastiprinātas riska pārvaldības pasākumu piemērošana attiecībā uz atsevišķiem klientu profiliem).
Tiesiskais pamats: Balcia leģitīmās intereses, juridiskā pienākuma izpilde vai uzdevuma izpilde sabiedrības interesēs (atkarībā no konkrētā gadījuma).

(d) Klientu sūdzību izskatīšanai un administrēšanai.
Tiesiskais pamats: juridiskā pienākuma izpilde.

(e) Riska vadībai (tostarp iekšējo kontroles un pārvaldības sistēmu ietvaros).
Tiesiskais pamats: juridiskā pienākuma izpilde vai Balcia leģitīmās intereses (atkarībā no konkrētā gadījuma).

(f) Pakalpojumu, biznesa procesu un lietotāju pieredzes uzlabošanai (tostarp: Tehnisku traucējumu novēršanai; Tirgus izpētes veikšanai; Cenu noteikšanas modeļu pilnveidošanai).
Tiesiskais pamats: Balcia leģitīmās intereses.

(g) Drošības un digitālās noturības nodrošināšanai (tostarp fiziskās un kiberdrošības pasākumu īstenošanai).
Tiesiskais pamats: juridiskā pienākuma izpilde vai Balcia leģitīmās intereses (atkarībā no konkrētā gadījuma).

(h) Balcia tiesību un interešu aizsardzībai (tostarp: Prasību celšanai, uzturēšanai un izpildei; Parādu atgūšanai (arī ārpustiesas kārtībā); Piedziņas darbību veikšanai; Prasījumu cesijai).
Tiesiskais pamats: Balcia leģitīmās intereses.

(i) Tiešā mārketinga un reklāmas nolūkiem (piemēram: komerciālo paziņojumu sūtīšanai; potenciālo klientu uzrunāšanai; ar atrašanās vietu saistīta satura vai piedāvājumu piegādei).
Tiesiskais pamats: piekrišana vai Balcia leģitīmās intereses (ja piemērojams).

(j) Normatīvajos tiesību aktos noteikto pienākumu izpildei.
Tiesiskais pamats: juridiskā pienākuma izpilde vai uzdevuma izpilde sabiedrības labā (atkarībā no konkrētā gadījuma).

(k) Klientu apkalpošanas kvalitātes kontrolei (tostarp: Zvanu satura uzraudzībai; Klientiem sniegtās informācijas pārbaudei).
Tiesiskais pamats: Balcia leģitīmās intereses.

Kādus personas datus mēs apstrādājam?

Mēs parasti apstrādājam šādas personas datu kategorijas:

(a) Identifikācijas dati (piemēram, vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, vecums).

(b) Kontaktinformācija (piemēram, tālruņa numurs, e-pasta adrese, pasta adrese).

(c) Piedāvājuma dati (piemēram, informācija, kas sniegta, pieprasot apdrošināšanas piedāvājumu vai pirms apdrošināšanas līguma noslēgšanas, tostarp dati par apdrošināmo objektu, vēlamo segumu un attiecīgos riska faktorus, kas nepieciešami individuāla piedāvājuma sagatavošanai).

(d) Līguma un polises dati (piemēram, polises numurs; apdrošināšanas produkta veids; polises periods; informācija par apdrošināto objektu (piemēram, transportlīdzekļa dati, nekustamais īpašums vai cits apdrošinātais priekšmets); informācija par apdrošinājuma ņēmēju, apdrošināto personu, labuma guvēju un citām attiecīgajām personām; seguma limiti, pašriski, prēmijas, atlaides; piedāvājumu, atjaunošanas, grozījumu vai izbeigšanas vēsture).

(e) Finanšu un maksājumu dati (piemēram, bankas konta numurs, maksājumu vēsture un nenokārtotie maksājumi; informācija par maksātāju; atlīdzības summa, saņēmējs un datums).

(f) Atlīdzības un notikuma dati (piemēram, informācija par notikušo gadījumu (ieskaitot datumu, vietu un aprakstu); informācija par bojājumiem (piemēram, apraksti, rēķini, fotogrāfijas, remonta tāmes); pierādījumi (piemēram, liecības, policijas ziņojumi, ekspertu atzinumi); ierobežoti ar veselību saistīti dati, kas nepieciešami atlīdzības izvērtēšanai; trešo personu dati, kas iesaistītas notikumā (piemēram, cietusī persona, transportlīdzekļa īpašnieks, vadītājs); sarakste un pavaddokumenti, kas saistīti ar atlīdzības lietu).

(g) Riska pārvaldības dati (t.i., informācija, kas nepieciešama mūsu uzņēmuma risku pārvaldībai, tostarp pakalpojumu ļaunprātīgas izmantošanas, krāpšanas, tehnisku traucējumu, darījuma partneru maksātnespējas u.c. gadījumos).

(h) Saziņas dati (piemēram, ienākošo un izejošo zvanu ieraksti; sarakste, tostarp e-pasti, vēstules, tiešsaistes tērzēšana).

(i) Tehniskie, ierīču un digitālās mijiedarbības dati (piemēram, aktivitāšu žurnāli; IP adrese; lietotnes versija; operētājsistēma; ierīces modelis un veids; pārlūkprogrammas informācija; sīkfailu un līdzīgu tehnoloģiju dati; pieteikšanās dati; tīkla savienojuma informācija (piemēram, mobilais tīkls, Wi-Fi)).

(j) Ģeofencēšanas dati (piemēram, ierīces atrašanās vieta; mijiedarbība ar noteiktām ģeogrāfiskām zonām (“geofences”); šifrēti klientu profilu identifikatori; reakcijas uz mārketinga aktivitātēm (piemēram, vai paziņojums ir saņemts, atvērts vai ignorēts)).

(k) Mārketinga un profilēšanas dati (piemēram, mārketinga izvēles; dalība kampaņās, aptaujās vai akcijās; ar mārketinga kampaņām saistīti identifikatori (piemēram, iekšējās kampaņas ID, segmenta ID); statistika).

(l) Normatīvo un juridisko pienākumu izpildes dati (piemēram, klientu sūdzību dati; uzraudzības vai izmeklēšanas lietu dati; audita dati; sankciju pārbaudes dati).

Kā mēs iegūstam Tavus personas datus?

Mēs personas datus iegūstam galvenokārt divos veidos:

(a) Tieši (t.i., no Tevis). Tas notiek, piemēram, kad Tu:
- piesakies mūsu pakalpojumiem vai tos izmanto;
- iesniedz apdrošināšanas atlīdzības pieteikumu;
- sazinies ar mums (piemēram, pa tālruni, e-pastu, pa pastu, tiešsaistes čatā, mūsu tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē vai citos kanālos);
- piedalies mūsu mārketinga kampaņās, aptaujās vai citās iniciatīvās;
- izmanto mūsu tīmekļvietni, mobilo lietotni vai pašapkalpošanās rīkus;
- citādi mijiedarbojies ar mums saistībā ar mūsu pakalpojumiem.

(b) Netieši (t.i., no citiem avotiem). Atsevišķos gadījumos mēs varam iegūt Tavus personas datus no trešajām personām vai publiski pieejamiem avotiem. Tie var ietvert:
- brokerus, aģentus vai citus starpniekus, kas iesaistīti apdrošināšanas procesā;
- ekspertus, remonta darbnīcas vai pakalpojumu sniedzējus, kas iesaistīti atlīdzības lietu izskatīšanā;
- citas apdrošināšanas sabiedrības vai finanšu iestādes;
- valsts iestādes un uzraudzības institūcijas (piemēram, datu aizsardzības uzraudzības iestāde, tiesībaizsardzības iestādes, tiesas u.c.);
- publiski pieejamas datubāzes un reģistrus (piemēram, uzņēmumu, transportlīdzekļu vai īpašumu reģistrus);
- trešās personas, kas saistītas ar apdrošināšanas gadījumu (piemēram, liecinieki, cietušās personas, medicīnas iestādes, ārsti u.c.);
- trešās personas, kas iesaistītas mūsu pakalpojumu nodrošināšanā vai ikdienas darbību veikšanā (piemēram, maksājumu pakalpojumu sniedzēji, mārketinga pakalpojumu sniedzēji, identitātes pārbaudes pakalpojumu sniedzēji, krāpšanas novēršanas pakalpojumi u.c.);
- jebkurus citus likumīgus avotus, ja šāda datu iegūšana un izmantošana atbilst piemērojamajiem datu aizsardzības normatīvajiem aktiem, tostarp Vispārīgajai datu aizsardzības regulai (GDPR).

Vai personas datu sniegšana ir obligāta?

Saskaņā ar normatīvajiem aktiem, kas attiecināmi uz apdrošināšanas pakalpojumu sniegšanu un saņemšanu:

- mums ir tiesības un pienākums saņemt datus par apdrošinātajām personām vai labuma guvējiem, kas iekļauti apdrošināšanas līgumos vai apdrošinājuma ņēmēju iesniegtajos apdrošināšanas pieteikumos, apdrošināšanas riska novērtēšanai vai apdrošināšanas līguma izpildei, piemēram, atlīdzību izskatīšanas procesa nodrošināšanai;

- apdrošinājuma ņēmējam vai apdrošinātajai personai, noslēdzot apdrošināšanas līgumu, ir pienākums sniegt visu informāciju, ko pieprasījis apdrošinātājs un kas ir nepieciešama apdrošinātājam, lai novērtētu apdrošināšanas riska iestāšanās iespējamību un ir svarīga pirms apdrošināšanas līguma slēgšanas;

- mums ir pienākums pārbaudīt apdrošinātā riska iestāšanos pirms atlīdzības izmaksas vai atteikuma izmaksāt atlīdzību;

- apdrošinātajai personai ir pienākums iesniegt apdrošinātājam visus dokumentus, kas saistīti ar apdrošinātā riska iestāšanos, tai skaitā dokumentus, kas satur īpašas kategorijas personas datus (piemēram, personas datus par veselības stāvokli), kā arī citu apdrošinātāja pieprasīto informāciju.

Ja apdrošinājuma ņēmējs vai apdrošinātā persona nesniedz apdrošinātāja pieprasīto informāciju:

- apdrošinātājs nevar izsniegt apdrošināšanas piedāvājumu un noslēgt apdrošināšanas līgumu, jo apdrošinātājs nevar novērtēt ne apdrošināšanas riska iestāšanās iespējamību, ne apdrošināšanas prēmijas apmēru;

- apdrošinātājs nevar izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību, jo nevar ne pārliecināties par apdrošināšanas riska iestāšanos, nedz arī novērtēt atlīdzības apmēru.

Kam mēs varam nodot Tavus personas datus?

- Likumā noteiktajos gadījumos un apjomā mēs varam nodot Tavus personas datus attiecīgi pilnvarotām personām vai iestādēm, piemēram, uzraudzības iestādēm, tiesībaizsardzības iestādēm u. tml.

- Kad tas ir nepieciešams apdrošināšanas līguma izpildei, atlīdzību izskatīšanai, parādu piedziņai, tiesvedībai, lai iegūtu informāciju no valsts reģistriem vai citām publiskām vai privātām institūcijām, izvērtētu apdrošināšanas riska iestāšanās iespējamību, maksājamās apdrošināšanas prēmijas apmēru vai parādu atgūšanai, varam nodot Tavus personas datus trešajām personām, piemēram, ārstniecības iestādēm, atlīdzību apstrādātājiem, ekspertiem, juristiem, parādu piedzinējiem, bankām u.c.

- Mūsu pakalpojumu nodrošināšanai mēs varam izmantot trešo personu pakalpojumus, piemēram, pasta, arhivēšanas pakalpojumus, tulkus, juridisko pakalpojumu sniedzējus, atlīdzību apstrādātājus u. tml. Šādos gadījumos mēs nodrošinām, ka šādi personas datu apstrādātāji sniedz pietiekamas garantijas īstenot atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus, lai apstrāde atbilstu piemērojamo tiesību aktu, tajā skaitā Vispārīgās datu aizsardzības regulas, prasībām un nodrošinātu Tavu tiesību aizsardzību.

- OCTA apdrošināšanā apdrošinātā riska iestāšanās gadījumā saskaņā ar normatīvo aktu prasībām mēs varam nodot Tavus personas datus mūsu Zaļās kartes korespondentam vai mūsu pārstāvim, kurš ir atbildīgs par atlīdzību izskatīšanu un nokārtošanu Balcia vārdā valstī, kurā iestājies apdrošinātais risks.

- Lai sagatavotu un nosūtītu Tev jaunu apdrošināšanas līguma piedāvājumu, mēs varam nodot Tavus personas datus trešajām personām (tostarp apdrošināšanas piedāvājumu apkopošanas starpniekiem), lai veiktu tirgus izpēti un aprēķinātu Tev atbilstošāko piedāvājumu.

Tavi personas dati var tikt nodoti uz trešajām valstīm (ārpus Eiropas Savienības) atlīdzību noregulēšanai:
(a) Zaļās kartes sistēmas ietvaros;
(b) palīdzības (ceļojumu) apdrošināšanā apdrošināšanas noteikumos noteiktajos gadījumos, piemēram, medicīnisko izdevumu atlīdzināšanai, apdrošinātā nogādāšanai uz mītnes zemi, mirstīgo atlieku repatriācijai.

Cik ilgi mēs apstrādāsim Tavus personas datus?

Tavi personas dati tiks apstrādāti ne ilgāk kā nepieciešams. Datu glabāšanas termiņš var būt atkarīgs no noslēgtā apdrošināšanas līguma, Balcia likumīgajām interesēm vai piemērojamiem tiesību aktiem (piemēram, prasījuma tiesību noilguma termiņš, kas noteikts apdrošināšanu regulējošajos normatīvajos aktos, Civillikumā, datu glabāšanas termiņš, kas izriet no grāmatvedību regulējošajiem normatīvajiem aktiem u.c.).

Ja Tu nolemsi izbeigt apdrošināšanas līgumu un atteikties no mūsu pakalpojumiem, mēs varam turpināt Tavu personas datu apstrādi, ievērojot normatīvo aktu prasības.

Ja Tu atsauksi piekrišanu, kuru agrāk esi sniedzis vai sniegusi, mēs varam turpināt apstrādāt Tavus personas datus, ko esam ieguvuši laikā, kad Tava piekrišana bija spēkā, ja šāda datu apstrāde ir nepieciešama mūsu interešu nodrošināšanai.

Vai Tavu personas datu apstrāde ir saistīta ar automatizētu lēmumu pieņemšanu?

Tavi personas dati var tikt apstrādāti automatizētai lēmumu pieņemšanai, piemēram, izvērtējot apdrošināšanas riska iestāšanās iespējamību vai maksājamās prēmijas apmēru, kā arī lai Balcia nodrošinātu labākos un atbilstošākos apdrošināšanas piedāvājumus.

Tev ir tiesības saņemt cilvēka līdzdalību lēmumu pieņemšanā no Balcia puses, paust savu viedokli un apstrīdēt lēmumu, kas pieņemts, pamatojoties uz automatizēto lēmumu pieņemšanas procesu.

Kā mēs nodrošinām Tavu personas datu drošību?

Tavu personas datu apstrādei esam ieviesuši atbilstošus organizatoriskos un tehniskos pasākumus, lai nodrošinātu personas datu drošību, tostarp aizsardzību pret neatļautu vai nelikumīgu personas datu apstrādi, nejaušu personas datu nozaudēšanu vai iznīcināšanu.

Kādas ir Tavas tiesības kā datu subjektam?

Saskaņā ar Vispārīgo datu aizsardzības regulu Tev kā datu subjektam ir tiesības:

- pieprasīt Balcia nodrošināt piekļuvi Taviem personas datiem. Tas nozīmē, ka Tu vari pieprasīt, lai mēs sniegtu informāciju Tev par to, vai mēs apstrādājam Tavus personas datus, izsniegtu Tev apstrādāto personas datu kopiju, sniegtu informāciju par Taviem personas datiem, ko mēs apstrādājam (piemēram, kādus datus par Tevi un kādiem nolūkiem mēs apstrādājam, kam izpaužam Tavus personas datus, vai nododam tos ārpus Eiropas Savienības un citu informāciju).

- pieprasīt no Balcia Tavu personas datu labošanu. Tas nozīmē, ka, ja redzi, ka personas dati, kurus mēs par Tevi apstrādājam, ir nepareizi vai neprecīzi, vari lūgt mums šos datus labot vai papildināt.

- pieprasīt no Balcia Tavu personas datu dzēšanu. Tas nozīmē, ka Tu vari pieprasīt no mums dzēst Tavus personas datus gadījumos, kad šie dati vairs nav nepieciešami mērķiem, kuriem tie tika iegūti, piemēram, kad esi atsaucis savu piekrišanu, kad iebilsti pret mūsu veikto personas datu apstrādi, kad uzskati, ka mēs apstrādājam Tavus personas datus nelikumīgi, un citos gadījumos. Atsevišķos gadījumos mums nebūs pienākuma dzēst Tavus personas datus, piemēram, ja šāda apstrāde tiek veikta, lai ievērotu spēkā esošo normatīvo aktu prasības.

- pieprasīt Balcia ierobežot Tavu personas datu apstrādi. Tas nozīmē, ka vari pieprasīt mums ierobežot Tavu personas datu apstrādi, izņemot uzglabāšanu, gadījumos, kad apstrīdi Tavu personas datu pareizību, uzskati, ka Tavi personas dati tiek apstrādāti nelikumīgi, Tavi personas dati vairs nav nepieciešami mērķiem, kuriem tie tika iegūti, vai kamēr tiek pārbaudīts, vai mūsu leģitīmie iemesli nav svarīgāki par datu subjekta leģitīmajiem iemesliem. Tavu personas datu apstrādes ierobežojuma periodā mēs, iespējams, nevarēsim nodrošināt Tev savus pakalpojumus.

- iebilst pret Tavu personas datu apstrādi. Tas nozīmē, ka Tu jebkurā laikā vari iebilst pret Tavu personas datu apstrādi, ja mēs Tavus personas datus apstrādājam uz Tavas piekrišanas vai mūsu likumīgo interešu pamata. Šādos gadījumos mēs, iespējams, nevarēsim sniegt Tev savus pakalpojumus.

- uz datu pārnesamību. Tas nozīmē, ka Tu vari pieprasīt, lai mēs izsniedzam Tev Tavus personas datus, kurus esi mums sniedzis, strukturētā, plaši izmantotā un mašīnlasāmā formātā, kā arī Tu vari lūgt, lai mēs pārsūtām Tavus personas datus citam datu pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams, ja apstrāde ir balstīta uz Tavu piekrišanu vai līgumu un apstrāde tiek veikta ar automatizētiem līdzekļiem.

- atsaukt piekrišanu jebkurā laikā. Tu esi tiesīgs jebkurā brīdī atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādei, ja piekrišana ir šīs apstrādes tiesiskais pamats. Lūdzu, ņem vērā, ka piekrišanas atsaukšana neietekmē tās apstrādes likumību, kas veikta, pamatojoties uz piekrišanu pirms tās atsaukšanas.

Tu vari īstenot savas datu subjekta tiesības, sazinoties ar mums rakstiski, izmantojot iepriekš minēto kontaktinformāciju.

Tiesības iesniegt sūdzību

Ja Tev ir jebkādas bažas par Tavu personas datu apstrādi, mēs aicinām vispirms sazināties ar mums, izmantojot iepriekš norādīto kontaktinformāciju. Mēs rūpīgi izskatīsim Tavu sūdzību un darīsim visu iespējamo, lai jautājumu atrisinātu godīgi un savlaicīgi.

Ja uzskati, ka Tavi personas dati tiek apstrādāti, pārkāpjot spēkā esošos datu aizsardzības normatīvos aktus, Tev ir arī tiesības iesniegt sūdzību tieši uzraudzības iestādei.

Balcia Insurance SE galvenā uzraudzības iestāde ir Datu valsts inspekcija:
Adrese: Elijas iela 17, Rīga, LV-1050, Latvija
Tīmekļvietne: www.dvi.gov.lv
E-pasts: [email protected]

Ja Tu dzīvo citā ES/EEZ valstī, vai ja iespējams pārkāpums noticis tur, Tu vari iesniegt sūdzību arī tās valsts datu aizsardzības uzraudzības iestādei. ES datu aizsardzības uzraudzības iestāžu saraksts pieejams Eiropas Datu aizsardzības kolēģijas (EDPB) tīmekļvietnē https://edpb.europa.eu.

Vai mēs izmantojam sīkfailus (cookies) mūsu mājaslapā?

Jā, mēs savā mājaslapā izmantojam sīkfailus. Vairāk informācijas atradīsi mūsu Sīkfailu politikā. Sīkfailu politika.