Ko darīt, ja nododamā bagāža ir aizkavējusies?

Ko darīt, ja nododamā bagāža ir aizkavējusies?

Aizkavējusies bagāža ir bieži sastopama problēma aviācijas industrijā, kas var radīt ievērojamu neērtību ceļotājiem. Šai situācijai var būt vairāki iemesli, kas saistīti gan ar iekšējo procesu kļūdām, gan ārējiem faktoriem. Saskaņā ar Statista Research Department 2024. gada datiem, visbiežāk bagāža aizkavējas transfēra kļūdas dēļ, 37% no visiem gadījumiem.

Aizkavējusies bagāža – kā tas ietekmē ceļotājus un kādi ir iespējamie risinājumi? Šajā rakstā piedāvāsim praktiskus padomus, kā rīkoties, ja tava bagāža ir aizkavējusies.

Aviokompāniju pieeja

Katrai aviokompānijai ir sava pieeja aizkavētas reģistrētās bagāžas gadījumā. Reģistrētā nododamā bagāža ir bagāža, kuru pasažieris nodod aviokompānijai pirms lidojuma reģistrācijas laikā. Šī bagāža tiek ievietota lidmašīnas kravas nodalījumā un nav pieejama pasažierim lidojuma laikā. Tas, kā rīkoties aizkavētas nodamās bagāžas gadījumā, visbiežāk ir aprakstīts aviokompānijas mājaslapā. Apskatīsim populārāko aviokompāniju politiku attiecībā uz nozaudētu bagāžu.

airBaltic

Ja ceļo ar airBaltic tava bagāža ir aizkavējusies, kompānija veiks nepieciešamos pasākumus, lai atrastu bagāžu un sazinātos ar tevi par tās piegādi. Ceļotājiem ir pieejams pašapkalpošanās portāls, kur var pārbaudīt bagāžas statusu. 

Lai veicinātu ātrāku problēmas risināšanu, airBaltic lūdz pasažierus ievērot šādus soļus:

  1. Ierodoties galamērķī ir jāziņo par aizkavēto bagāžu "Atrasto mantu birojam" (Lost&Found) ielidošanas zālē. Ja neviens darbinieks nav pieejams, bagāžas aizkavēšanās fakts jāreģistrē pašapkalpošanās portālā. Ziņojumu var aizpildīt tikai pasažieris, uz kura vārda bagāža ir reģistrēta. 
  2. Kamēr bagāža tiek meklēta, pasažieriem ir iespēja iegādāties pirmās nepieciešamības preces, piemēram, zobu pastu, šampūnu u.c. Lai atgūtu par šīm precēm samaksāto naudu, pasažieriem jāuzrāda pirkumu čekus un jāiesniedz pieteikums kompensācijai, izmantojot tiešsaistes formu. 
  3. Ja bagāža nav atrasta 21 dienas laikā, tā tiek uzskatīta par nozaudētu. Šādā gadījumā pasažieriem ir ieteicams iesniegt prasību apdrošināšanas kompānijai. Apdrošinātājam nepieciešamā izziņa var tikt iegūta, sazinoties ar airBaltic. Ja pasažieris vēlas iesniegt prasību airBaltic, pieteikums jāiesniedz tiešsaistē. Kompensācija tiek aprēķināta atbilstoši nolietojuma pakāpei. airBaltic atbildība saskaņā ar Monreālas konvenciju ir aptuveni 1 800 EUR.

Ryanair

Par aizkavējušos reģistrēto bagāžu ir jāziņo lidostas Lost Property Desk. Tur tev tiks izniegts ziņojums (PIR) ar kodu, kas ļaus izsekot bagāžu (piemēram, STNFR12345). Kad esi paziņojis, ka tava reģistrētā bagāža ir aizkavējusies ielidošanas lidostā, un esi saņēmis ziņojumu (PIR), vari iesniegt prasības veidlapu Ryanair. Iesniedzot prasību, ir jāiekļauj iepriekš minētā atsauce (piemēram, STNFR12345). Pieprasījumi par aizkavētu bagāžu tiks izskatīti 15 darba dienu laikā.

Lufthansa

Ja lido ar Lufthansa, aizkavējušās bagāžas gadījumā jārīkojas sekojoši: ziņo par savu aizkavēto bagāžu tiešsaistē vai bagāžas izsekošanas dienestam lidostā. Tu vari pārbaudīt savas bagāžas statusu tiešsaistē, izmantojot savu atsauces numuru. Tiklīdz būsi ziņojis par savu aizkavēto bagāžu, Lufthansa bagāžas izsekošanas komanda sāks izsekot bagāžu un tā tiks pārsūtīta uz tava ceļojuma galamērķa lidostu. Kad tava bagāža nonāks galamērķa lidostā, Lufthansa nosūtīs tev visu nepieciešamo informāciju par bagāžas piegādi. Tava bagāža tiks piegādāta uz tavu norādīto piegādes adresi, vai arī to varēs saņemt lidostā, ja esi izvēlējies šo iespēju.

Wizz Air

Ja tava bagāža ir aizkavējusies, vispirms ir jāziņo par to lidostas Atrasto mantu biroja (Lost and Found) darbiniekiem lidostā, kurā esu ieradies. Tev būs jāaizpilda Property Irregularity Report (PIR) forma, kuru jāparaksta biroja aģentam, un jāsaņem faila atsauces numurs.

Pēc 24 stundām (pēc ielidošanas) sazinieties ar Blue Ribbon Bags - kontaktinformāciju atradīsi apstiprinājuma e-pastā, kuru saņemsi pēc paziņošanas par aizkavēto bagāžu. Kad forma būs aizpildīta, nosūti e-pastu uz adresi [email protected]. Pārliecinies, ka e-pastas satur BRB līguma numuru un pievieno Property Irregularity Form (PIR) skenētu vai fotografētu kopiju. Wizz Air sniegs tev atjauninājumus par tavas bagāžas statusu.

Norwegian

Norwegian aicina nekavējoties ziņot par aizkavētu bagāžu lidostā, kurā notikusi ierašanās. Pasažierim tiek izsniegts īpašs ziņojums – Property Irregularity Report (PIR) –, kurā norādīts unikāls faila atsauces numurs (piemēram, OSLDY12345). Šis dokuments ir jāglabā drošā vietā, jo tas būs nepieciešams bagāžas statusa izsekošanai tiešsaistē un turpmākajam procesam. Kad aizkavētā bagāža tiek atrasta, Norwegian pārstāvji sazinās ar pasažieri, lai vienotos par tās piegādi. Bagāžas meklēšanas process sākotnēji (pirmajās piecās dienās) tiek veikts lidostas līmenī. Par situāciju var uzzināt, sazinoties ar lidostas pārstāvjiem. Pēc piecām dienām meklēšanas procesu pārņem Norwegian. 

Ja bagāža ir aizkavēta un nepieciešams iegādāties higiēnas preces vai citus būtiskus priekšmetus, Norwegian atlīdzina šos izdevumus. Atlīdzināšanas prasībai jāiesniedz oriģinālās kvītis un PIR ziņojums. Pieteikumam jābūt iesniegtam 21 dienas laikā no brīža, kad bagāža tiek nodota pasažiera rīcībā. 

Apdrošināšanas priekšrocības

Ikvienam ceļotājam ir iespēja apdrošināt savu bagāžu, kas visbiežāk ir iekļauta ceļojumu apdrošināšanas polisē. Ceļojumu apdrošināšana ir apdrošināšanas polise, kas sniedz finansiālu aizsardzību un palīdzību neparedzētos gadījumos ceļojuma laikā. Tā var segt dažādus riskus, tai skaitā, aizkavētu, bojātu vai pazaudētu bagāžu.

Bagāžas apdrošināšana visbiežāk paredz apdrošināšanu par:

  • Nodotās bagāžas bojājumiem, aizkavēšanos vai nozaudēšanu;
  • Personīgo mantu zādzību;
  • Nozaudēta vai nozagta personu apliecinoša dokumentu atjaunošanu;

Savukārt bagāžas aizkavēšanās gadījumā visbiežāk tiek atlīdzināti izdevumi par:

  • Pirmās nepieciešamības preču iegādi;
  • Apģērba iegādi;

Ceļojumu apdrošināšanas alternatīvas: Wizz Air jaunais aizkavētās bagāžas aizsardzības produkts

Wizz Air piedāvā jaunu un ērtu risinājumu bagāžas aizsardzībai – Delayed Baggage Protection. Par 2,5 EUR vienai personai. Šis pakalpojums, ko nodrošina Blue Ribbon Bags, sniedz bagāžas izsekošanas un ātrākas atgriešanas iespējas. Gadījumos, kad reģistrētā bagāža netiek atgūta 96 stundu laikā pēc pasažiera lidojuma nosēšanās, tiek garantēta kompensācija 300 EUR apmērā par katru nozaudēto somu.

Soli pa solim ceļvedis, lai atgūtu bagāžu vai kompensāciju

Lai gan dažādām avikompānijām politika attiecībā uz nozaudētu bagāžu var atšķirties, process, kā atgūt bagāžu ir līdzīgs. Ja esi pazaudējis bagāžu, seko tālāk norādītajiem soļiem.

  • 1. solis: Nekavējoties ziņot lidostā. Pirmkārt, ir svarīgi nekavējoties ziņot par aizkavēto bagāžu lidostā. Sazinies ar bagāžas izsekošanas punktu vai atrasto mantu biroju (Lost&Found), lai reģistrētu problēmu un saņemtu nepieciešamo palīdzību.
  • 2. solis: Pārbaudīt aviokompānijas noteikumus un prasības. Pārbaudi aviokompānijas noteikumus. Katrai aviokompānijai var būt atšķirīgas procedūras un prasības, piemēram, maksimālais laika posms, kurā jāziņo par nozaudēto bagāžu, pieteikumu veidlapas un kompensācijas politikas. 
  • 3. solis: Saglabāt visu saziņu un dokumentāciju. Saglabā visu saziņu ar aviokompāniju, lidostu un citām iesaistītajām pusēm. Saglabā visus dokumentus, piemēram, ceļojumu biļetes, saziņas ierakstus, kā arī pirkumu čekus pirmās nepieciešamības precēm.
  • 4. solis: Pieprasīt kompensāciju, ja nepieciešams. Ja bagāža netiek atrasta vai aizkavēšanās radījusi būtiskus zaudējumus, pieprasi kompensāciju. Apsver iespēju iesniegt pieteikumu apdrošināšanas kompānijai vai aviokompānijai, ja tas ir nepieciešams.

Apokopojot svarīgāko, aizkavēta vai nozaudēta bagāža var radīt lielu stresu ceļojuma laikā, taču, zinot kā rīkoties šajā situācijā, tu vari ātrāk atrisināt šo problēmu. Svarīgi ir nekavējoties ziņot par aizkavējušos bagāžu, pārbaudīt aviokompānijas noteikumus un saglabāt visu saziņu un dokumentāciju. Ja nepieciešams, neaizmirsti pieprasīt kompensāciju vai apdrošināšanas atlīdzību. Lai pasargātu sevi no iespējamām neērtībām, iegādājoties apdrošināšanas polisi, pārliecinies, ka ir iekļauta arī bagāžas apdrošināšana.